Naar schatting drie miljoen mensen doen dit jaar mee aan Eet Geen Dierendag, blijkt uit marktonderzoek. Vanwege de coronacrisis is #eetgeendierendag dit jaar vooral digitaal. “Mooi dat ondanks de corona-maatregelen het draagvlak aanwezig blijft. Geweldig dat zoveel mensen zich op 4 oktober inzetten voor de dieren,” aldus Kenny Oostrik van Wakker Dier. Met de bewustwordingscampagne Eet Geen Dierendag wil Wakker Dier mensen laten kennismaken met vegetarisch eten en wijzen op de voordelen van minder vlees. De drie miljoen deelnemers noemen “dierenwelzijn” (78 procent) als voornaamste reden om mee te doen aan de jaarlijkse vleesloze dag. Eveneens ruim driekwart noemt “milieu” (76 procent) en “minder vlees eten past in deze tijd” (77 procent). Ook “beter voor de gezondheid” wordt met 62 procent vaak genoemd.
BlijNieuws! Delen is vermenigvuldigen ??