Vanaf deze week start Lidl met een pilot in 70 Lidl filialen waarbij een aantal van de vleesvervangers direct naast het vleesproduct gepresenteerd worden. Gedurende drie maanden wordt onderzocht welke invloed dit op de aankopen heeft. Ook worden er interviews onder klanten afgenomen. De volgende vleesvervangers liggen de komende maanden ook in het vleesschap: vegan rulgehakt, vega kipstukjes, vegan shoarma schnitzel en de vega burger. De prijzen van deze vleesvervangers zijn substantieel lager dan de vlees producten. Chantal Goenee, bij Lidl verantwoordelijk voor duurzaamheid en gezondheid: “We gaan bij deze pilot onze bestverkopende vleesvervangers ook in het vleesschap presenteren: de vegetarische burger direct naast de vleeshamburger dus. Hiermee willen we steeds meer van onze klanten kennis laten maken met onze vegetarische producten zoals onze vleesvervangers. Ons doel is dat onze klanten zien hoe makkelijk en lekker het is om af en toe een dagje geen vlees te eten en zo onze impact op het klimaat te verkleinen.”
BlijNieuws! Delen is vermenigvuldigen ??