blij_nieuws_zonder_verpakkingIn Berlijn is de eerste supermarkt gestart met uitsluitend producten zonder verpakkingen: Original Unverpackt. Dus een supermarkt zonder flessen, bekers , blikjes of dozen of wat dan ook; het concept lijkt erg onpraktisch. Toch is dit de uitdaging die de vier jonge oprichtsters, zijn aangegaan met Original Unverpackt (Letterlijk: zonder originele verpakking). Het concept heeft een dubbel ecologisch doel: vermindering of verdwijning van verpakkingen; en de strijd aangaan tegen voedselverspilling. Door het kopen van bijvoorbeeld losse yoghurtkoekjes of  zelf afgewogen aardappels, zal de consument precies kopen wat hij of zij nodig heeft (wat bijna nooit lukt met voorverpakte producten). Dit is nodig omdat onderzoek van de VN aantoont dat bijna 50% van de wereldvoedselproductie wordt verspild en er dagelijks 8 miljoen plastic onderdelen (dozen, PET-flessen, tandenborstels) in de oceanen verdwijnen. Lees hier uitgebreid artikel. BlijNieuws!