Afgelopen maand kreeg ik, zoals vast veel anderen, een mail van mijn
drinkwaterbedrijf Oasen om de meterstand op te nemen. Altijd een lastig klusje.

Gangmat verwijderen, luik omhoog, dekseltje van het glaasje afhalen om
vervolgens de stand te lezen. ‘Gelukkig’ zit de meter ook altijd net te diep
zodat je bijna in het kruipgat moet om erbij te kunnen.
Dus met een spaghettilepel als verlengstuk van mijn arm het dekseltje van
de meter opgetild. Yes! gelukt. Nu de telefoon erbij om een foto te maken
omdat ik dat net zo makkelijk vind. Maar de stand was serieus niet te lezen.
Het glaasje was gewoon te vies. Kon er geen cijfer van lezen.
Toch maar een foto van gemaakt.
Omdat ik moet oppassen met alles waar maar iets van schimmel bij komt
kijken leek het me niet handig om met een doekje het glaasje schoon te maken.
Dan zou ik in het kruipgat moeten. Dat durfde ik echt niet aan.
Tsja, dan maar contact opnemen met het bedrijf. Na het uitgelegd te hebben
en gezegd dat ik een foto gemaakt had maar er geen appelmoes van kon maken,
stelde de dame voor om de foto toch maar op te sturen via de mail. Ook vroeg
ze me of er misschien niet iemand alsnog voor mij onder de vloer kon kijken.
Dat zou ik vragen, maarja beetje gek om dat te vragen aan visite en bovendien,
meestal denk ik aan zulke dingen als ze net de straat weer uitrijden.
Na een poos met andere dingen bezig te zijn geweest gaat de bel. Wie kon dat zijn?
Geen pakje in aantocht, geen visite verwacht. Nieuwsgierig doe ik de deur open.
TADA! daar staat zomaar een vriendelijke meneer in een blauw shirt met
OASEN erop  om voor mij de meter op te nemen
.
Binnen drie uur gereageerd en geregeld. Binnen vijf minuten was het gepiept.
Bedankt voor deze service. Een dikke pluim voor ze.

BlijNieuws van Yvonne
Delen is vermenigvuldigen. ??