Het Goodmornings Project is een initiatief om de wereld een beetje vrolijker te maken, simpelweg door het delen van een ‘goede morgen’ wens. Het idee komt voort uit een simpel experiment van Martijn van Osch uit Den Bosch. Drie maanden lang groette hij ’s morgens iedereen die hij tegenkwam. Werd hij in het begin nog vreemd aangekeken, later groetten steeds meer mensen terug of deelden een lach. Hij was verbaasd over het positieve effect dat dit opleverde.
Om deze positieve energie wereldwijd deelbaar te maken werd een online concept bedacht: The Goodmornings Project. Gaandeweg sloten steeds meer mensen zich aan en zo ontstond een team van ruim 40 creatieve enthousiastelingen en een internationaal online platform waar mensen ‘goede morgens’ op video met elkaar kunnen delen. Op die manier worden de ‘goede-morgen-zeggers’ van deze wereld zichtbaar en kan iedereen ‘goede morgens’ met elkaar delen.
Het idee blijkt even simpel als doeltreffend. Steeds meer mensen raken enthousiast en willen meedoen. Het initiatief spreekt mensen aan, omdat het herkenbaar en iets universeels is. Inmiddels staan er al in 28 talen goedemorgens op de website en het aantal goedemorgens nadert de 400. In de eerste maand trok de website al meer dan 55.000 bezoekers!
Het project spreidt zich dan ook als een olievlek uit en wordt nog volop doorontwikkeld. Naast een aantal online activiteiten zal in de zomer van 2014 het motto van het project – brighten up the world – op een speelse, creatieve en actieve manier uitgedragen worden op verschillende muziek- en theaterfestivals. Twee acteurs rijden op locatie rond in een elektrisch voertuig en gaan de interactie aan met het publiek om op een leuke manier ‘goede morgens’ op video vast te leggen. Deze video’s worden vervolgens getoond op een scherm dat achterop het voertuig zit. Op die manier fleuren we met elkaar de wereld een heel klein beetje op.
Klik hier voor meer info over het Goodmornings project.