wereldland nlNederlanders het vertrouwen in Nederland teruggeven, dat is de missie van stichting Wereldland Nederland. Bijna honderd bedrijven hebben de handen ineengeslagen om dit te bereiken, want ook al groeit de ontevredenheid van Nederlanders: het gaat helemaal niet zo slecht met ons land. We staan op de vijfde plaats van de meest concurrerende economieën ter wereld, zijn thuisland van vooraanstaande multinationals en scoren hoog op de ‘lijstjes’ ten opzichte van andere landen. Volgens de stichting reden genoeg om trots te zijn op Nederland.

Op dit moment zijn volgens de stichting bijna 100 bedrijven actief partner van Stichting Wereldland. In het bestuur hebben naast Wisbrun ook Randstad-directeur Chris Heutink, Jan-Christian Koenders (President BMW), ING-topman Nick Jue en ex-SBS baas Georgette Schlick zitting.

Vandaag presenteerde de stichting haar eerste campagne waarin men op zoek gaat naar de beste verkoper van Nederland.

In het eerste initiatief gaan we op zoek naar de Nederlander die ons land het best kan verkopen aan de rest van Nederland. Deze campagne loopt van 14 mei tot en met 14 juni en is te zien op www.debesteverkopervan.nl.

Veel Nederlanders zijn ontevreden over Nederland. Maar het gaat helemaal niet slecht! Er zijn genoeg positieve verhalen te vertellen. Vertel in maximaal één minuut wat jij zo mooi, geweldig of goed vindt aan Nederland. En maak kans op vele mooie Nederlandse prijzen inclusief de hoofdprijs: een strandhuis aan de Nederlandse kust. Wacht niet langer. Word de beste verkoper van Nederland!

 

Oprichter van Stichting Wereldland Nederland Ralph Wisbrun licht toe dat het de bedoeling is om Nederlanders bewust te maken van het feit dat er wel degelijk heel veel heel goed gaat in Nederland. Nederlanders kijken over hun eigen geluk heen. Voor een klein land heeft Nederland een grote economie, de zestiende in de wereld. En we zijn bijvoorbeeld de vijfde handelsnatie van de wereld. Nederlanders kunnen dus alles aan de wereld verkopen. Nu is de uitdaging dat Nederlanders Nederland aan elkaar verkopen, en met onze campagne gaan we alle Nederlanders daar daadwerkelijk toe uitdagen. “We kunnen wel wachten tot het beter gaat met de economie, maar dat heeft geen zin; wij zijn de economie.”

Klik hier voor meer info over Stichting Wereldland Nederland