Ik heb net een uur met mijn vader bij zijn bank gezeten, omdat hij wat geld moest overmaken. Ik kon mezelf niet weerstaan ​​en vroeg: “Papa, waarom activeren we uw internetbankieren niet?”. “Waarom zou ik dat doen?”, vroeg hij. “Nou, dan hoef je hier geen uur door te brengen voor zaken als een bankoverschrijving. U kunt zelfs online uw boodschappen doen. Alles zal zo gemakkelijk zijn!” Ik was zo opgewonden om hem in de wereld van internetbankieren te introduceren. Hij vroeg: “Als ik dat doe, hoef ik het huis niet uit?” “Ja, ja!” zei ik. Ik vertelde hem hoe zelfs kruidenierswaren nu aan de deur kunnen worden bezorgd en hoe Amazon alles bezorgt! Zijn antwoord verwonderde me zeer.
Hij zei: “Sinds ik vandaag bij deze bank ben gekomen, heb ik vier van mijn vrienden ontmoet, ik heb een tijdje gepraat met het personeel dat me inmiddels heel goed kent. Je weet dat ik alleen ben… Dit is het bedrijf dat ik nodig heb. Ik maak me graag klaar om naar de bank te gaan. Ik heb genoeg tijd, het is het fysieke contact waar ik naar verlang. Twee jaar geleden werd ik ziek. De winkeleigenaar van wie ik fruit koop, kwam naar me toe en zat aan mijn bed en huilde. Zoals je weet viel je moeder een paar dagen geleden tijdens haar ochtendwandeling. Onze plaatselijke kruidenier zag haar en haalde meteen zijn auto om haar naar huis te haasten, omdat hij weet waar ik woon. Zou ik dat ‘menselijke’ contact hebben als alles online zou komen? Waarom zou ik willen dat alles aan mij geleverd wordt en mij dwingen om alleen met mijn computer te communiceren? Ik ken graag de persoon met wie ik te maken heb en niet alleen de ‘verkoper’. Het creëert relaties van relaties. Levert Amazon dit allemaal ook?”
Schrijver: onbekend
Winkel lokaal! Het is goed om persoonlijk contact te hebben met mensen. U kunt niet alles op internet kopen.

BlijNieuws dat we ontvingen van één van onze redacteuren